Piata romaneasca de curierat a inregistrat in ultima perioada o continua dezvoltare. Datorita concurentei provovate de companiile mici este de asteptat ca tendinta de extindere a pietei sa se pastreze si dupa aderarea la Uniunea Europeana.
In primele sase luni ale acestui an, domeniul serviciilor de curierat rapid din Romania a inregistrat o crestere de aproximativ 15% (circa 20 milioane euro). Numarul companiilor de curierat care introduc servicii premium in Bucuresti (de livrare a corespondentei sau a coletelor imediat) este in crestere.
Companiile se intrec in oferte referitoare la pret, dar mai ales la timpul in care coletul ajunge la destinatie. Pentru a face fata concurentei unele companii de curierat se angajaza sa returneze banii clientului in cazul nerespectarii orei de destinatie.
“De obicei, livrarile in Bucuresti se fac in aceeasi zi , cu returnarea banilor in cazul in care curierul nu ajunge la timp. Acesta este serviciul pe care noi il oferim si este oferit si de celelalte firme mari. In cazuri exceptionale, pentru clienti importanti oferim livrare foarte rapida in decursul aceleiasi zile si la ore stabilite de acestia”, a mai afirmat directorul de vanzari al companiei CURIERAT.RO.
Multe dintre companiile existente pe piata, ofera servicii express, cu livrare de la 30 de minute pana la 120 de minute. “De cand am lansat aceste servicii, cererea este de cateva procente din volumul total de solicitari. De asemenea, se va accentua cererea pentru astfel de produse, concomitent cu dorinta de servicii mai bune”,. Merita precizat ca principalul impediment in dezvoltarea segmentului premium pe piata locala de curierat o constituie lipsa de cunoastere a acestor servicii, desi pretul este mai mare decat in cazul segmentului standard.
Din datele companiilor de curierat, cererea nu este extrem de mare pe acest segment, care reprezinta numai trei procente din piata de curierat, estimata la aproximtiv 80 milioane de euro, fiind impartita in mod egal intre curieratul intern si cel international.